Chair for Methods and Psychological Assessment

Ms Dr. Maike Pisters

Research Associate

                Office hours: by appointment

 

Brief academic bio

  • August 2023: Doctoral Dissertation (University of Wuppertal). Titel of dissertation thesis: "Personality Understanding: Konzeptualisierung und Messung"
  • October 2015: Master of Science in Psychology (University of Wuppertal)

  • November 2015  - today: Research Associate (University of Wuppertal)

  • Assessment of Personal, Emotional and Social Intelligence
  • Construction and Scoring of Situational Judgment Tests
  • Itemselection
  • Need for Cognition

  • Pisters, M. (2023). Personality Understanding: Konzeptualisierung und Messung. [Dissertation, Bergische Universität Wuppertal]. Hochschulschriften der Bergischen Universität Wuppertal. https://doi.org/10.25926/BUW/0-119
  • Pisters, M., Schulze, R. & Schmukle, S. C. (2022). TBS-DTK-Rezension: „Wechsler Intelligence Scale for Children – Fifth Edition (WISC-V)“, Psychologische Rundschau, 73(1), 95–97. https://doi.org/10.1026/0033-3042/a000580
  •  

 

  • Pisters, M. & Schulze, R. (2024, September 16-19). Der Zusammenhang zwischen Personality Understanding und Social Understanding [Forschungsreferat]. 53. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Wien, Österreich.
  • Hellwig, S., Pisters, M. & Schulze, R. (2024, September 16-19). Trait Empathic Anger: Konzeptualisierung, Messung und Verortung im Persönlichkeitsraum [Forschungsreferat]. 53. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Wien, Österreich.
  • Pisters, M. & Schulze, R. (2019, September 16–18). Investigating the construct validity of a personality understanding test [Paper presentation]. 15th Conference on Personality and Psychological Assessment, Dresden, Germany.
  • Pisters, M. & Schulze, R. (2018, September 17–20). Neuentwicklung eines Fähigkeitstests zur Erfassung von Personality Understanding [Forschungsreferat]. 51. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Frankfurt am Main.
  • Pisters, M. & Schulze, R. (2017, September 4–6). Der Einfluss der Scoring-Methode auf die psychometrische Qualität von Testverfahren zur Erfassung von Emotionaler Intelligenz [Forschungsreferat]. 14. Arbeitstagung der Fachgruppe Differentielle Psychologie, Persönlichkeitspsychologie und Psychologische Diagnostik, München.

  • Deutsche Gesellschaft für Psychologie (DGPs)
  • Fachgruppe Differentielle Psychologie, Persönlichkeitspsychologie und Psychologische Diagnostik in der DGPs
  • Fachgruppe Methoden und Evaluation in der DGPs

More information about #UniWuppertal: